Huh. Alkaa olla aika paksu olo vatsan kanssa. :) Tänään ostin rintakumit, olivat alennuksessa ja päätin ostaa. En tiedä tuleeko käyttöä, mutta ovat ainakin varalla jos imetyksen kanssa tulee ongelmia. Vauvalle on tarvikkeita hommattu. Äiti löysi kirpputorilta Emmaljungan yhdistelmärattaat ja pinnasängyn yhteensä 200 €. Tosi hyvä löytö!:) Ja kun tarvitaan kumminkin kaksi pinnasänkyä, toisen meille kotiin ja toisen minun vanhempien luo kun siellä vieraillaan usein. Monensadan euron rattaat vaan 150€ ja siihen päälle 50€:lla pinnasänky. Ja puhtaat ja käyttämättömän näköiset. :) Seuraavana viikonloppuna mennään minun vanhempien luo Sodankylään ja käydään hakemassa minun äidin työkaverilta läjä vauvanvaatteita. :) Saa alkaa niitä hipelöimään. :) Pitäs alkaa raivaamaan tilaa tuonne vaatekaappiin... Ja saadaan vielä minun miehen veljeltä hoitotaso. Alkaa jo kivasti kertymään näitä tarvikkeita. :) Marraskuussa tai lokuun lopussa kun miehellä on tilipäivä, vois käydä kattelemassa turvakaukaloa. Ja Kelaltakin tuli äitiyspakkaus. Alkaa tulla entistä todellsemmaksi vauvan tulo, varsinkin miehelle. :)

Hiukan ketuttaa nuo Kelan tukihommat... Sain selville, että viimeinen opintotukeni maksetaan 5.10... Seuraava tulon lähde on sitten vasta 9.12 kun tulee ensimmäinen äitiysraha. En ymmärrä millä kela minun uskoo selviävän marraskuun? Marraskuussa äitiysraha alka vasta kertymään ja kertynyt raha maksetaan vasta joulukuussa. Huoh.

Hiukan alavireisyyttä ollut taas. Meinaa elämä stressata. Ihmettelen kuinka olen näin matalapaineessa, kun kaikki on vihdoin hyvin ja oikein päin. Olen naimisissa ja odotan esikoistani. Mutta kaikki muu sitten painaa kuitekin... Kamala koti-ikävä kotipaikkakunnalleni. Olen kotoisin maalta, enkä ole päässyt kaupungissa kokemaan maalaistalon syystohinoita. Potunnosto on jäänyt välistä, niinkuin ensilumetkin. Hirvenpyynti aika on alkanut ja ensimmäiset hirvet saatu ja nylkeminen ja palottelu tehty. Enkä ole päässy kotiin kokemaan... :( Koirakin tuottaa harmia, harkitaan kovasti voidaanko pitää sitä vauvan tullessa enää ja mihin sen vois sijoitta poies... Ja pitäs päästä muuttamaan, tämä asuinalue on rauhaton enkä viihdy täällä. Ja asunnossamme on hometta. Ei ole kiva altistaa vauvaa homeelle tai minunkaan raskaana ollessa ole hyvä olla hometalossa. Huoh.

Polttoja on alkanut olemaan alavatsassa. Ja alaselkään on tullut kummallisia noidannuolia. Tisseistä on alkanut tihkumaan maitoa ja tissit ovat aika herkät. Siinäpä nämä vaivat. Ja pahointointiakin on ollut taas hiukan, jos erehtyy olemaan nälkäisenä. Usein hyökkää jos ei muista ottaa jotain välipalaa.